„Dopasowana Szafa” – Tydzień Angielski cz. 1

Tak, dobrze zauważyliście, nie pojawiła się trzecia część z Tygodnia Francuskiego, a to dlatego, że wszystkie rzeczy z bazy posiadam w swojej szafie, brakuje mi jedynie torebki i okularów, a to mogę jedynie kupić. W związku z tym, dziś trochę opóźniony post rozpoczynający Tydzień Angielski.

Analizę stylu angielskiego oprałam na przykładzie:

  • fragmentu książki K. Tusk
  • zdjęć znalezionych na Pintereście

 

Nieostentacyjna wygoda

  • stroje wygodne, praktyczne
  • brak ostentacji
  • kolory takie jak zieleń, brąz, beż, ciemna czerwień, granat
  • sweter ze splotem warkoczowym
  • trencz
  • szalik w kratę
  • marynarka z tweedu
  • jeansy
  • dodatki ze skóry w brązowym kolorze: torba, rękawiczki, buty, pasek – ja wybrałam sztyblety ze względu na swoją największą przydatność 🙂
  • koszula w kratę

sweterSweter z warkoczowym splotem, najlepiej wykonany z ciepłej wełny lub dla tych, którzy nie tolerują tego surowca – z bawełny.plaszcz

Trencz jest na tyle uniwersalnym modelem, że niezastąpiony jest również w stylu angielskim. W zasadzie to w Anglii zaczęła się jego historia.

marynarka

Tweedowa marynarka to nieodzowny element angielskiej garderoby. Idealna na chłodne jesienne dni. Świetnie komponuje się z jeansami lub cygaretkami. Moją faworytką jest ta z pierwszego zdjęcia.jeansy

Jeansy pasują do wszystkiego i bardzo podoba mi się połączenie ich ze skórzanymi, brązowymi dodatkami.

krata

Kratka jest mile widziana pod każdą postacią. Do swojej bazy wybrałam koszulę, bo to dla mnie najbardziej uniwersalny element garderoby.

szalik

Szalik w kratę jest obowiązkowym dodatkiem w garderobie angielskiej. Świetnie uzupełnia ten styl.

skorzane dodatki

Ze skórzanych dodatków wybrałam sztyblety, choć bardzo kuszące były oficerki, jednak znając jesienną aurę buty z niższą cholewką będą praktyczniejsze.

Angielski styl jest przede wszystkim wygodny. Ubrania i dodatki mają klasyczne fasony i są wykonane z wysokiej jakości materiałów. Stonowana kolorystyka i ubieranie się na cebulkę ma za zadanie jak najlepiej chronić w czasie kapryśnej pogody.

Moja subiektywna lista angielskiej bazy. Nie znalazły się tutaj rzeczy, które kojarzą mi się z angielskim stylem, takie jak kalosze, klasyczny zegarek i pikowana kurtka, ponieważ uznałam je jako uzupełnienie garderoby.

collagecollage3

 

 

 

4 thoughts on “„Dopasowana Szafa” – Tydzień Angielski cz. 1

  1. No i utwierdziłaś mnie tym postem w przekonaniu, że to nie mój styl :). Tylko trencz bym z niego wzięła, a to jednak za mało. Ale nie ma tego złego. W przypadku ubrań może okazać się, że mniej znaczy więcej :).

    Lubię to

  2. O…jak na razie to coś dla mnie. Proste, wygodne, nie rzucające się w oczy i w kratkę 😀 Tylko właśnie lepsze na jesień, lato totalnie do tego stylu nie pasuje 😀

    Lubię to

Skomentuj

