Kropki, aksamit i szalowy kołnierz

marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing 1

Brak czasu i brak „czystej ściany” na tło do zdjęć wpłynęło na moją dłuższa nieobecność na blogu, ale…. już jestem i zamierzam pisać regularnie.

Dzięki radom szyjących koleżanek postanowiłam cały proces szycia podzielić na etapy, co doskonale sprawdza się w moim przypadku, bo codziennie mogę sobie pozwolić jedynie na półgodzinne oddanie się swojemu hobby. Dzięki takim małym kroczkom uszyłam w końcu wymarzoną marynarkę z szalowym kołnierzem (pisałam o tym TUTAJ).

marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewingmarynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing3

Piękną welurową tkaninę dostałam od Teściowej. Na początku chciałam nią obić krzesła do salonu (sic!), ale po zmianie koncepcji i po przejrzeniu magazynów trafiłam na TEN model, w którym się zakochałam i do którego pasowała mi tylko ta i żadna inna tkanina.

Wykrój znacznie pomniejszyłam i dopasowałam do swojej sylwetki, choć uważam, że mogłam tu i ówdzie zmniejszyć go jeszcze bardziej, chodzi mi głównie o rękawy, bo wydaje mi się, że są troszkę za szerokie. Tkanina okazała się bardzo wdzięczna w szyciu, choć niepokornie się strzępiła, ale dało się ją okiełznać. Największy problem miałam przy prasowaniu, bo o ile na lewej stronie prasuje się bardzo dobrze, to ewentualne poprawki na prawej stronie były koszmarem. Jedno nieroztropne dotknięcie żelazka i na materiale pozostaje ślad, w moim przypadku, nie do usunięcia. Jeśli macie sprawdzone sposoby, jak prasować aksamit, podzielcie się – chętnie poczytam.

marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing2marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing6marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing4marynarka szalowy kołnierz aksamit kropki unicornisbytysia burda szycie sewing5

Żeby nie było tak kolorowo muszę się przyznać do jednej rzeczy – zepsułam marynarkę kieszeniami z wypustkami. Nie wiem, co mnie podkusiło do ich uszycia, skoro wiedziałam, że to zupełnie nie mój konik, i to jeszcze w przypadku takiej tkaniny. Wyszły krzywo, marynarka się nie układa mimo flizelinowego wzmocnienia, kieszenie rozchodzą się smętnie zwisając po bokach. Myślałam, jak to naprawić, ale nic konkretnego nie przyszło mi do głowy, oprócz tego, żeby je zaszyć i naszyć klapki, ale… to też wydaje mi się bardzo trudne do zrobienia, a nie chciałabym jeszcze bardziej popsuć całości, więc teraz prośba do Was – co byście mi radziły? Czy jest w ogóle szansa na poprawienie tego elementu?

Podsumowując, ogólnie jestem zadowolona z końcowego efektu,ale jak zawsze mogło być lepiej. Podoba mi się fason marynarki, takie elementy jak szalowy kołnierz czy haftki zamiast guzików. Podoba mi się rodzaj tkaniny, z której została uszyta, jej kolor i wzór. Nie podoba mi się natomiast jakość rozprasowania marynarki (starałam się jak mogłam) i oczywiście kieszenie 😉

3 thoughts on “Kropki, aksamit i szalowy kołnierz

  1. No muszę ci powiedzieć, że jak w lutym „ogłosiłaś” swoje plany, to trochę nie wierzyłam w tę marynarę w grochy. Dziwaczne mi się to wydało, ale wyszło wystrzałowo!!!! Pięknie komponuje się z czernią i w ogóle twoją delikatną urodą. Co do kieszeni, to ma zdjęciach nie widać tragedii. Jeśli problemem jest to, że odstają, to ja bym je ręcznie krytym ściegiem zaszyła korygując ewentualne nierówności, bo moim zdaniem te wypustki jednak dodają uroku i szkoda je w ogóle likwidować.

    Bardzo mi się podoba twoje ambitne podejście do sprawy i cierpliwość. No i cieszę się, że mimo ograniczonych możliwości czasowych udało ci się coś świetnego uszyć!

    Pozdrawiam,

    Kasia

    Lubię to

Skomentuj

