Co uszyć z tkaniny bouclé ?

Pomysł na ten post pojawił się w momencie, kiedy zapytałam Was TUTAJ, co uszyć z tkaniny bouclé zalegającej mi w pudle. Początkowo miała z niej powstać sukienka z dołem z koła, ale przemyślałam to i stwierdziłam, że tak naprawdę nie będę miała za dużo okazji, żeby ją nosić, ponieważ materiał nie zalicza się raczej do tych „stonowanych”. I tak moja „bukla” przeleżała rok w otchłaniach pudełka.

W tym roku postanowiłam coś z nią zrobić, ale zupełnie nie miałam na nią pomysłu. Opcja z krótkim żakietem była dla mnie zbyt oczywista, potrzebowałam czegoś innego, prostego ale z polotem. I tak postanowiłam wykorzystać poniższy wykrój.

 

Szukając pomysłu na swoją bouclé trafiłam na POST jednej z moich ulubionych blogerek. Pani Monika pisze w nim o zastosowaniu tkaniny bouclé, o tym, na co zwracać uwagę przy kupnie ubrań uszytych z tego materiału oraz jak samemu szyć taką tkaninę. Zachęcam do lektury.


 

Z tkaniny bouclé można uszyć tak naprawdę wszystko, ogranicza nas jedynie wyobraźnia i… względy praktyczne, bo nie uszyjemy z niej na przykład bielizny z wiadomych powodów 🙂

Poniżej prezentuję przykłady ubrań uszytych z tej tkaniny – zdjęcia pochodzą z magazynów Burdy i ze strony sklepów (pozycje obecnie dostępne).

 

od lewej: Burda, Burda, TU

 

od lewej: Burda, Burda, TU

 

 

od lewej: Burda, Burda, TU

 

od lewej: Burda, Burda, TU

Burda

od lewej: Burda, Burda, TU

 

od lewej: TU, Burda

Oczywiście to nie wszystko, co można uszyć z tkaniny bouclé. Podałam tylko kilka przykładów, które mają jedynie Was zainspirować. Uważam, że najpraktyczniej uszyć z tego materiału płaszcz, żakiet lub kurtkę, choć bardzo mi się podoba pomysł ze spodenkami (mam je na swojej liście MH) i z bluzą.

Mistrzami w wykorzystaniu tej tkaniny jest oczywiście dom mody Chanel, który co sezon zaskakuje nas swoją kreatywnością, a ich „bukle” są po prostu przepiękne.

źródło: Pinterest

 

 

 

6 thoughts on “Co uszyć z tkaniny bouclé ?

  1. Bardzo spodobały mi się krótkie spodenki 🙂 świetny pomysł na odejście od lnu i bawełny. Bukla chyba nie jest za bardzo doceniana. Bardzo rzadko widzę uszyte z nich gotowe, sieciówkowe rzeczy, a i szyjące blogujące też chyba nie za bardzo się z nią lubią. Chyba za mało o niej wiemy 🙂

    Polubienie

  2. Nie mam wątpliwości, że sobie Pani doskonale poradzi Justyno. Boucle, to wdzięczny w szyciu materiał, a tkanina leżakująca w pudle, wygląda bardzo efektownie.

    Dziękuję za ciepłe słowa na temat mojego wpisu.
    Będę sobie po cichutku podglądać… ale jakby co, to proszę śmiało pytać 🙂

    Polubienie

  3. Szyj coś koniecznie, chętnie podpatrze. Bucle okrutnie mi się podoba, choć jakoś nie widzę go w swojej garderobie. Tak poważnie mi się kojarzy, ze statecznymi Paniami w chanelkach. Może jak kiedyś mi wpadnie w ręce dzianina boucle, to sobie jakiś piękny cardigan sprawię.

    Powodzenia!

    Polubienie

Skomentuj

